• Maleriet "HEX#83603C > #’’2EBF91" inngår i en serie malerier basert på digitale gjengivelser av persiske teglmønstre. Hvert element i komposisjonen er isolert som en separat farget form med en CMYK- eller RGB-kode. Komposisjonen er laget i dataprogrammet Adobe Illustrator, der fargespillet gjør bruk av standardiserte graderinger for skjermbruk, såkalte «Stock Gradients». Tehrani tegner først komposisjonen med blyant og linjal på underlaget, som deretter påføres tynne lag av utvannet akryl. Fargespillet dannes av ensfargede segmenter som minner om mosaikkbiter. Slik beveger han seg mellom den digitale fremstillingens relativt unyanserte gjengivelse av farge og maleriets mer differensierte manipulering av fargens kulør, valør og temperatur. Verket er som et lappeteppe av nesten umerkelige fargeoverganger og søker å aktivere synets evne til å registrere og skille mellom ørsmå nyanser.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet "HEX#83603C > #’’2EBF91" inngår i en serie malerier basert på digitale gjengivelser av persiske teglmønstre. Hvert element i komposisjonen er isolert som en separat farget form med en CMYK- eller RGB-kode. Komposisjonen er laget i dataprogrammet Adobe Illustrator, der fargespillet gjør bruk av standardiserte graderinger for skjermbruk, såkalte «Stock Gradients». Tehrani tegner først komposisjonen med blyant og linjal på underlaget, som deretter påføres tynne lag av utvannet akryl. Fargespillet dannes av ensfargede segmenter som minner om mosaikkbiter. Slik beveger han seg mellom den digitale fremstillingens relativt unyanserte gjengivelse av farge og maleriets mer differensierte manipulering av fargens kulør, valør og temperatur. Verket er som et lappeteppe av nesten umerkelige fargeoverganger og søker å aktivere synets evne til å registrere og skille mellom ørsmå nyanser.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet "HEX#83603C > #’’2EBF91" inngår i en serie malerier basert på digitale gjengivelser av persiske teglmønstre. Hvert element i komposisjonen er isolert som en separat farget form med en CMYK- eller RGB-kode. Komposisjonen er laget i dataprogrammet Adobe Illustrator, der fargespillet gjør bruk av standardiserte graderinger for skjermbruk, såkalte «Stock Gradients». Tehrani tegner først komposisjonen med blyant og linjal på underlaget, som deretter påføres tynne lag av utvannet akryl. Fargespillet dannes av ensfargede segmenter som minner om mosaikkbiter. Slik beveger han seg mellom den digitale fremstillingens relativt unyanserte gjengivelse av farge og maleriets mer differensierte manipulering av fargens kulør, valør og temperatur. Verket er som et lappeteppe av nesten umerkelige fargeoverganger og søker å aktivere synets evne til å registrere og skille mellom ørsmå nyanser.
    Photo: Trond Sandmo / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet "HEX#83603C > #’’2EBF91" inngår i en serie malerier basert på digitale gjengivelser av persiske teglmønstre. Hvert element i komposisjonen er isolert som en separat farget form med en CMYK- eller RGB-kode. Komposisjonen er laget i dataprogrammet Adobe Illustrator, der fargespillet gjør bruk av standardiserte graderinger for skjermbruk, såkalte «Stock Gradients». Tehrani tegner først komposisjonen med blyant og linjal på underlaget, som deretter påføres tynne lag av utvannet akryl. Fargespillet dannes av ensfargede segmenter som minner om mosaikkbiter. Slik beveger han seg mellom den digitale fremstillingens relativt unyanserte gjengivelse av farge og maleriets mer differensierte manipulering av fargens kulør, valør og temperatur. Verket er som et lappeteppe av nesten umerkelige fargeoverganger og søker å aktivere synets evne til å registrere og skille mellom ørsmå nyanser.
    Photo: Trond Sandmo / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet "HEX#83603C > #’’2EBF91" inngår i en serie malerier basert på digitale gjengivelser av persiske teglmønstre. Hvert element i komposisjonen er isolert som en separat farget form med en CMYK- eller RGB-kode. Komposisjonen er laget i dataprogrammet Adobe Illustrator, der fargespillet gjør bruk av standardiserte graderinger for skjermbruk, såkalte «Stock Gradients». Tehrani tegner først komposisjonen med blyant og linjal på underlaget, som deretter påføres tynne lag av utvannet akryl. Fargespillet dannes av ensfargede segmenter som minner om mosaikkbiter. Slik beveger han seg mellom den digitale fremstillingens relativt unyanserte gjengivelse av farge og maleriets mer differensierte manipulering av fargens kulør, valør og temperatur. Verket er som et lappeteppe av nesten umerkelige fargeoverganger og søker å aktivere synets evne til å registrere og skille mellom ørsmå nyanser.
    Photo: Trond Sandmo / Kunst i offentlige rom

HEX#83603C > #"2EBF91 [Maling]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to