• Verkets tittel henviser til historien om Alan Kurdi, en treårig syrisk gutt av kurdisk opphav, som druknet 2. september 2015 under flukten over Middelhavet. Bilder tatt av den tyrkiske pressefotografen Nilüfer Demir spredde seg i media verden over, og har blitt ikoniske for den katastrofale flyktningkrisen dette året.
    Photo: Dannevig, Alf-Georg / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Dannevig, Alf-Georg / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

A Cover for Alan Kurdi [Veggtekstil]