Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)