• En gul silkekjole med forkle og norsk flagg på heraldisk venstre arm er festet til en kaffesekk i strie. Ved skuldrene og skjørtekanten finner vi fragmenter av sørgebånd. Over kjolen er det festet en dyregevir med knytede sørgebånd. Til heraldisk høyre for geviret finner vi en rød sløyfe. En rosenkrans i plast henger fra toppen av strien og ned bak hornene, over kjolen og ned bak forkleet. I bunnen av strien finner vi en "grav," som er komponert av en oransj kjole med ben i krys og en trehånd utstyrt med lokket til et gravlykt. Over graven finner vi en gul blomst. Metallringer er festet til tre av fire emblemer på kaffesekkene.
    Photo: Fotografene Bjørgli og Bergersen ANS / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Simsilisten, oksen og kaffesekken [Installasjon]