• To-delt antrekk, rødt skjørt med rosa overdel. Inspirert av militære ordener og ordensbånd. Nytt konstruksjonsprinsipp, der skjørtet også sees som et to-dimensjonalt plagg. Lagt flatt på gulvet, har det en rektangulær form. På høyre halvdel av stoffet, noe over midtlinjen, er det skåret ut en sirkel, som med påsydd elastikk, fungerer som skjørtets åpning med linning. Skjørtet har ingen annen åpning, og må tres på. Rektangelets hjørner henger ned som tørklesnipper, og pga møbelstoffets stive karakter, fremstår snippene som avstivet og vippende. Elastikken i livet er sydd sammen av to stykker, med skjøt midt foran og på venstre halvdel bak. Venstre del av elastikken er 5 cm høy, smalstripet hvit og rød; høyre del er 4 cm høy og mer rød, med smale, hvite striper. På høyre del av skjørtet, er påsydd et bredt "ordensbånd", sammensatt av diverse smalere, stripede bånd. De ender i en spiss både foran og bak, foran nesten helt nederst på skjørtet, bak litt høyere. Spissene er avsluttet med et vinkelformet messinbeslag i begge ender. Ut for høyre hoftekam er påsydd en lomme midt på båndet. Denne er av grovvevd, hvit bomull med påtrykt, rødt mønster inspirert av 1700-talls landskapsmotiv i bonderomantisk stil. Der sees et dansende par utenfor et hus mot bakgrunn av trær og busker. Skjørtet er kantet med tett, dobbel overlock-søm. Til linningen er sydd et underskjørt av silkelignende trikotmateriale, kantet med maskinblonde. Underskjørtet er kort og tettsittende, men elastisk.
    Photo: Lykt AS / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

"All Woofes Appreciated": "Bottom Two" [Miniskjørt]