• Rektangulær flaske i klart glass. Sterkt markerte skuldre, rektangulært korpus samt en flerleddet kuleformet hals med utoverbrettet munningsrand. Flasken domineres av en matt melkehvit overflate som er tilvirket ved hjelp av etsing, og kontrasteres ved at enkelte partier er holdt i klart glass. På forsiden er det fremstilt et barneansikt i relieff. Dets overflate er også etset, og innrammes av et firkantet felt i klart glass. På baksiden vises silhuetten av to ansikter i profil, fremstilt i en sirkel med en mørk lusterfarget bunn. Dekoren på for- og baksiden forbindes med to paralelle horisontale linjer i klart glass, som løper langs korpus. Puntemerke på undersiden av flasken.

Portrett av et flaskbarn [Glassflaske]