• Kulformet korpus, lavt og flatt lokk med avrundede kanter. Utvendig inndelt i 6 billedfelt med motiver fra kyndelsmesse, dvs. med tente lys og Jomfru Maria som 2. februar presenterer Jesusbarnet i tempelet, iblandet drager, alver og andre vesener fra fantasiverdenen. Mellom feltene små alver og demonlignende vesener som henger i et tau, svarte mot himmelblå bakgrunn og staffert med gull. Lokket er dekorert med en gull edderkopp i sitt spindelvev innskrevet i en medaljon, og innsiden en edderkopp som spiser en alv. Omkring medaljongen en bord av mose, gress og blomster, og tilsvarende "skogbunn" i bunnen innvendig. Tilsvarende krukker er hos auksjonshusene beskrevet som lusterglasert, trykket og bemalt. Detaljene er rikt kolorert mot en mørk bakgrunn og staffert/konturert med gull.

Candlemas Fairyland Lustre Vase [Vase]