• Lokkfat, antagelig sekundært sammensatt, ettersom priskuranten fra 1937 viser et høyere fat med dette lokket, mens det lave er uten lokk.

Fatet er tykkmaget, men designet med to "hulkilslignende" oppdelinger  av korpus nederst. Har også en svak fasettering inn mot øvre avslutning. Solide ører/gripehåndtak på hver side. Disse har bølgeformet profil, er sorte, med gull sideflater. Motivet er kun et svart blad på stilk, i motsetning til andre utgaver av "Sort kløver", der bladet har en blomst på sin venstre side. Åpningen og det fasetterte partiets nedre kant, er markert med gullstripe.

Lokket er også formet med to hulkilslignende etasjer i formen, men er helt flatt på oversiden og avsluttet med en sort knott. Ytterkanten er markert med en tynn gullstripe, med en noe bredere, sort stripe innenfor. Også den knekte kanten mellom hulkilene er markert med en tynn gullstripe.

Märtha med Sort kløver [Lokkfat]