• Et tekstil, angivelig en rest av en gammel, reparert seilduk. Stoffet er kraftig, antagelig bomull, og montert utenpå et vanlig lerret på en blindramme. Kan virke pålimt. Tette sting av tykt, kraftig garn fremstår som reparasjoner, eller er virkelige reparasjoner på et gammelt tekstil. Det er også hull i tekstilet, som bare er åpne sår mot lerretet under. Lerretet er dekorativt malt over hele flaten og bildet forestiller en annen tekstil, et stripete teppe, skjerf eller lignende, løst knyttet i en stor knute. Nederst glir motivet over i et ensfarget felt, og øverst ser man at det malte tekstilet har frynser, eller rakner. I tillegg til de kraftige, sydde stingene, har tekstilet også spor av maling eller rust. Blindrammen er montert på en bakplate av tre.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Sinding, Karin / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Sinding, Karin / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Fra arkiv, rest [Tekstilt bilde]