• Kaffekopp med stavhank samt tilhørende skål i glasert kremhvitt porselen med overglasurmaling og forgylling. På koppens ytterside er det fremstilt en asymmetrisk blomsterdekor i bleke fargenyanser, bestående av en lilje omkranset av en forgylt rotunde, flankert av mindre liljer og kirsebærgrener. Under munningsranden er det fremstilt en geometrisk bord bestående av rosa og lysegrønne ornamenter, som avsluttes med et gullfarget bånd med triangelformet mønster. På innsiden av koppen er det en forgylt palmettfrise. Skålen gjenopptar koppens dekor og fargepalett, og omkring det utsparte midtpartiet er det et forgylt radiært mønster.

Modell 545 [Kaffekopp med skål]