• Sjokoladekopp med hank samt tilhørende skål i glasert porselen med overglasurmaling og forgylling. Koppens ytterside er dekket av en rustrød bunn, som er dekorert med blomster og blader i blått, rosa og grønt, samt et utspart midtfelt med en landskapsscene med storker i vann. Motivene er utført i en kineseri-lignende stil, og er innrammet av forgylte konturlinjer. Forgylt kant langs koppens munningsrand. Innsiden domineres av et stort udekorert felt i glasert porselen, som avsluttes med en horisontal blomsterbord. Den tilhørende skålen gjenopptar koppens dekor og fargepalett, blomster- og plantedekor på rustrød bunn, med unntak av et utspart sirkulært midtparti.

Modell 96 [Sjokoladekopp med skål]