• Keramisk objekt i tynn porselen, med en fremtoning som er på samme tid skjør og arkitektonisk. Abstrakt form av ett stykke, men optisk bestående av geometriske elementer som rektangel, parallellogram og bue. Den ene delen er brettet forover som en støtte; skråstilt for å oppnå en balanse som gjør at den tynne porselensskiven står med minimal berøringsflate to steder. Det åpne mellomrommet som oppstår oppfattes som en aktiv del av skulpturens form. De to stående delene har en lysgrønn emaljeglasur med ujevn tekstur, mens den buede overbygningen er hvit. Svarte smale streker i overgangen mellom den ene stående delen og buen, samt som en fri linje på den korteste stående delen.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Keramisk objekt i tynn porselen, med en fremtoning som er på samme tid skjør og arkitektonisk. Abstrakt form av ett stykke, men optisk bestående av geometriske elementer som rektangel, parallellogram og bue. Den ene delen er brettet forover som en støtte; skråstilt for å oppnå en balanse som gjør at den tynne porselensskiven står med minimal berøringsflate to steder. Det åpne mellomrommet som oppstår oppfattes som en aktiv del av skulpturens form. De to stående delene har en lysgrønn emaljeglasur med ujevn tekstur, mens den buede overbygningen er hvit. Svarte smale streker i overgangen mellom den ene stående delen og buen, samt som en fri linje på den korteste stående delen.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Keramisk objekt i tynn porselen, med en fremtoning som er på samme tid skjør og arkitektonisk. Abstrakt form av ett stykke, men optisk bestående av geometriske elementer som rektangel, parallellogram og bue. Den ene delen er brettet forover som en støtte; skråstilt for å oppnå en balanse som gjør at den tynne porselensskiven står med minimal berøringsflate to steder. Det åpne mellomrommet som oppstår oppfattes som en aktiv del av skulpturens form. De to stående delene har en lysgrønn emaljeglasur med ujevn tekstur, mens den buede overbygningen er hvit. Svarte smale streker i overgangen mellom den ene stående delen og buen, samt som en fri linje på den korteste stående delen.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Bordskulptur

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to