• Kraftig, ovalt fat på seks føtter. Fatets form gir assosiasjoner til en base som gjerne er utført i mørkt tre til kinesiske porselensvaser, men her er den altså selv i keramikk, og en autonom gjenstand. Høydeprofilen har flere dreide kanter. Dekoren er påført i brede, kalligrafiske strøk, med grønne og brune felt på kremhvit bunn; alt med en høyblank overflate. De seks mørke feltene starter i formens ytterkant, midt mellom hver fot, og stråler innover et stykke mot midten. Glasuren har rent ned på de dreide nivåene, og danner fargede renner. Speilet er svakt konkavt. Føttene har sammentrykte S-former og riller, og er glasert i brunt og grønt.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Fish Plateau on Six Feet [Fat]