• Lang, strikket damejakke i primærsnitt, kimonoinspirert i sin konstruksjon. Innfargingen av garnet, og til dels mønsterstrikkingen, gir jakken et preg av ikatvev. Bolen er sydd sammen av lange remser, og skulderbredden så bred at den henger langt ned over overarmene. Ermene fremkommer ved enda en remse, sydd på bolen nedenfor skuldrene, og atskilt fra denne ved smale bånd med innstrikket bølgemønster. Fra ermene henger lange flak, som på en kimono, men selve åpningen ved håndleddene er mye smalere, og har en påsydd, smal kant med svarte og røde striper. Også jakken har en smal kant nederst. Denne er hovedsakelig rød. Jakkens front er åpen og rundt hals og ned langs åpningen er påsydd en ny remse, delsvis nedbrettet som krage og slag. Også den med bølgeborder i mønsterstrikk. Denne er ekstra lang og henger som smale flak nedenfor jakkens øvrige avslutning. Ryggstykket er sammenføyd av de samme remsene, og noe lengre, ned i spiss, midt bak. Bolens og ermenes mønster preges ellers av store rutefelt fremkommet ved batikkfarging. Jakken er hovedsakelig blå og svart, men stedvis med overganger til mer turkise og grønne partier i krageområdet.

Luen har dobbel oppbrett, ensfarget blå. Pullen er rund, med bølgebord i mønsterstrikk.

Blue Moon [Strikkejakke med lue]