Liten, konisk tebolle i dreid leirgods. Lav, uglasert fot. En del skjevheter, men stram i formen. Teknikken (dreiing) er en vesentlig del av uttryket. Tynn halvtransparent hvit glasur eller begitning gjør at fargen i leirgodset synes.
Photo:
Holden, Steffen Wesselvold
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Liten, konisk tebolle i dreid leirgods. Lav, uglasert fot. En del skjevheter, men stram i formen. Teknikken (dreiing) er en vesentlig del av uttryket. Tynn halvtransparent hvit glasur eller begitning gjør at fargen i leirgodset synes.
Photo:
Holden, Steffen Wesselvold
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Liten, konisk tebolle i dreid leirgods. Lav, uglasert fot. En del skjevheter, men stram i formen. Teknikken (dreiing) er en vesentlig del av uttryket. Tynn halvtransparent hvit glasur eller begitning gjør at fargen i leirgodset synes.
Photo:
Holden, Steffen Wesselvold
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Liten, konisk tebolle i dreid leirgods. Lav, uglasert fot. En del skjevheter, men stram i formen. Teknikken (dreiing) er en vesentlig del av uttryket. Tynn halvtransparent hvit glasur eller begitning gjør at fargen i leirgodset synes.
Photo:
Holden, Steffen Wesselvold
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)