• Koppen med skål er en del av et dekorert porselensservise i 29 deler. Tekanne med lokk, sukkerkopp med lokk, 9 kopper med tilhørende skåler og 9 tallerkener. Dekorskjemaet er basert på konsentriske sirkler i mørk brunt og hvit i kombinasjon med sjøgrønn og forgylling. Rekkefølgen i skjemaet er forgylte kanter etterfulgt av brun ring, hvit ring, sjøgrønn ring, forgylling og hvitt speil. Brune hanker og  knopper på lokkene.
    Photo: Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Kopp med skål [Kopp med skål]