Photo: Valdres Folkemuseum

Meteorologiske observasjonar i Aurdal. 1898-2012

Meteorologisk Institutt starta så tidleg som i 1892 opp med manuelle observasjonar av nedbør og snømengde i Aurdal. Fleire av målestadane låg under gnr. 98, Øvre Sørei.

23 objects

Cand. real. Morthen Mathias Borge, lærar ved middelskula, var den fyrste som hadde målingane, på ein stad som vart karakterisert som «1/2 km fra nærmeste skydsstasjon». Han heldt på

til han flytta frå Aurdal i 1896. Skulestyrarfru Wettergreen tok over. Målestaden vart då flytta 200 meter til ein stad som vart karakterisert som «ca. 5 minuters gang til Skydsstationen».

I 1900 starta Johanne Frydenlund opp som ny målar. Målingane vart då flytta til Bergheim 98/31. Då ho døydde i 1909, tok mannen hennar, Erik K. Frydenlund, over og heldt fram til i 1938. Naboen Anders Thon hadde så målingane til i 1966. Måleutstyret sto då i Nyborg 98/80.

I 1966 vart målingsinstrumenta sett opp på ei tomt i nærleiken av Sofienlund, og Sigurd Sundet vart ansvarleg for arbeidet fram til i 1982, då sonen Steinar og svigerdottera Astrid tok over.

Astrid heldt fram med målingane til år 2000.

Så vart målingane flytta til Nerre Sørei, der Anne Britt og Alf Egil Sørum heldt på med målingar ut januar 2012.