Photo: Vest-Agder-museet

Produkter fra A. Asbjørnsens Tobaksfabrik - Bokser

I denne utstillingen finner du bokser med tobakk for sigarettrulling produsert på Sørlandet.

Samlingen består av flere forskjellige merker som har vært produsert av A. Asbjørnsens Tobaksfabrik, sammen med noen få som er produsert ved andre produsenter i Kristiansand. I denne utstillingen finner du bokser med rulletobakk, og kan se utviklingen av disse boksene gjennom tidene. Du finner også litt forskjellige varemerker her, men flertallet er Eventyrblanding.

Asbjørnsens tobakksfabrikk var en bedrift i Kristiansand som produserte tobakksprodukter fra 1850-tallet til 2003. Gjenstandene i denne utstillingen er en del av en samling museet tok inn i 2021 som består av flere gjenstander fra Asbjørnsens tobakksfabrikk.