Photo: Svardal, Bård / Hallingdal Museum

Brannen i Gamle Prestegardslåven og Nigardsloftet på Ål 14. april 1991

193 objects

I Gamle Prestegardslåven hadde Ål Bygdamuseum samla jordbruksting, med Nils Noss som særleg drivkraft. "Men sundags ettermiddag, 14. april 1991 velta det svart røyk opp frå låven. Det skjedde som me hadde snakka om mange gonger og reddast, grunna alt fodnegras som stadig var omkring låven tidleg på våren.

To gutungar hadde leika med sigarett-tennarar neda låven. Og so gjekk det som det går so ofte, dei miste herredømet over brannen og snart hadde eit vindkast ført den like opp til låven. På ein times tid var Gamle Prestegardslåven og Nigardloftet totalskadd. I sanning ein trist dag! Heile arkivet til Kunstforeninga, og 250 jordbruksting me hadde samla gjennom 10 år, strauk med." Teksten er hentet fra "Breiehagen Paul (1995): Ål Museumslag 70 år i strev og slit s. 62 (140 sider)."