• 00.00: melk, behandling av melk på setra. Lagde blant annet brunost, «dravle», «mølske». Fikk først levert fløte på meieriet, etter hvert fikk de tak på en traktor og kunne da levere melk. 05.05: mosetaking og mosekjøring, forteller hvor de hentet mose, overnattingsplasser, antall lass og hvor de kjørte. Forklarer også grundig hvor vinterveien gikk. 15.30: navn på utstyret som ble brukt under moseplukking og mosekjøring og forteller noen historier fra mosekjøringa. 19.00: gamle ferdselsveger. 21.20: isfiske. 23.00: gamle stedsnavn.
    Photo: Anno Musea i Nord-Østerdalen (Opphavsrett)

Intervju Sverre Engan 2003 nr.2