• Dette er en kombinertbuss med 21 sitteplasser. Det er en Ford R226 1972-modell. Karosseriet ble bygd hos Vest Karosseri i Stryn. Den ble registrert UX13061 og satt inn i person- og godsrute mellom Stramsnes-området og Kristiansund. Det var Peder og Nils Anton Strømsvåg som drev disse rutene. I 1975 ble rutene overtatt av Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og bussen ble etter kort tid solgt til private eiere..(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Dette er en kombinertbuss med 21 sitteplasser. Det er en Ford R226 1972-modell. Karosseriet ble bygd hos Vest Karosseri i Stryn. Den ble registrert UX13061 og satt inn i person- og...

1 comment