• A/S Christiania Elektriske Sporvei: Blåtrikken. Kollisjonsskadet motorvogn no 189, fra P. Herbrand & Co - Siemens 1909. Foto fra Gardeveien, Majorstuen utenfor Vognhall 4, 1912-1913.
    Photo: Skarpmoen, Narve / Norsk Teknisk Museum (Opphavsrett)

A/S Christiania Elektriske Sporvei: Blåtrikken. Kollisjonsskadet motorvogn no 189, fra P. Herbrand & Co - Siemens 1909. Foto fra Gardeveien, Majorstuen utenfor Vognhall 4, 1912-191...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

1 comment

• Kristiania elektriske Sporvei gik vekk fra å skrive navnet med Ch i 1897, jfr. stavemåten på vogna.
    Vogna ble skadet i en kollisjon øverst i Holtegata den 3. november 1912 da den ble påkjørt bakfra av en vogn som kjørte feil i sporvekselen i krysset Bogstadveien/Holtegata og ikke klarte å stoppe i tide bak den stillestånde vogna i Holtgata.