• Gruppeportrett av arbeidsfolk og hester på Røkenes. Én av kvinnene til venstre har en barnevogn.
    Photo: Magdalene Norman / Sør-Troms Museum

2 comments

• Mannen foran hesten (og bak den lille piken) er Gjert Salamon Arnesen (født 1846 i Kinn, Sogn og Fjordane). Damen som sitter foran han med lys kjole er hans kone Benedigte Antonette Bendiksen,(født 1854 født på Røkenes. Datter av Bendix Andreas Sørensen og Anne Margrethe Tollevsdatter fra Kvæfjord). Jeg tror den unge damen med riva (eller er det en ljå) er min farmor (datter til Gjert og Benedigte) Anna Mathilde Gjertsen født på Røkenes i 1898. Gjert og Benedigte er mine oldeforeldre.
  • Takk for opplysningene, jeg har oppdatert fotoregistreringen. Mvh Sør-Troms Museum