• Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim
  • Synthesizer med omfang på fire oktaver, kontrollere i form av brytere og fadere.
    Photo: Rockheim

Synthesizer

1 comment

  • Jeg ville ha endret bildeteksten til keyboard da synthesizer betegner en mer avansert metode for lydgjengivelse, helst via oscillatorer og filtre m.m.. Dette var et av de første arranger keyboardene med komp/rytmer og brukte PCM sampling i stedet for oscillatorer til å gjengi lydene. Technics var ledende på dette feltet før Roland, Yamaha og Korg, men ble senere på 90-tallet forbigått av de forenevnte produsentene, før de ble kjøpt opp av Panasonic rundt overgangen 1999-2000 en gang.

    Det er helt korrekt at Knutsen og Ludvigsen brukte dette keyboardet på Juba Juba-plata. Syk bruker tangorytmen med flanger-effekt og discorytmen er i bruk på Dum og Deilig som nevnt.

    Forøvrig har jeg demonstrert keyboardet ved å sample mitt eget K-200 og gjort en sang med kun disse lydene her: https://soundcloud.com/eox-studios/technics-k200-song

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to