• Aldrik Methi hjemme i hagen i Havnegata 57, ca 1960. Bak han ser vi fjøsen. Familien hadde kyr, sauer og hest. Huset i bakgrunnen er naboen Lindi sitt hus. Lindi kunne ikke norsk, men hadde en tjenestejente fra Bugøynes som kunne finsk og norsk. Før meieriet kom brukte de å gå til Lindi å kjøpe melk.
    Photo: Vadsø museum - Ruija kvenmuseum

Aldrik Methi hjemme i hagen i Havnegata 57, ca 1960. Bak han ser vi fjøsen. Familien hadde kyr, sauer og hest. Huset i bakgrunnen er naboen Lindi sitt hus. Lindi kunne ikke norsk, ...

Lindis hus hadde han byttet med en familie som bodde der tidligere som het Raudajoki.