• Vy över hamnen sedd från S:t Laurentii kyrktorn. På fotot synes bl. a. kruk- o. kakelungsmakeriet, sjömärket  Lastan, packhusbyggnad, Änkornas hus, Sahlbergska huset.   Ytterligare två "äldre" kopior finns, en i kommunarkivet "blått album", en i Bratt albumet, bilderna olika maskerade.
    Photo: BRATT Fredrik / Rian museum

Vy över hamnen sedd från S:t Laurentii kyrktorn. På fotot synes bl. a. kruk- o. kakelungsmakeriet, sjömärket Lastan, packhusbyggnad, Änkornas hus, Sahlbergska huset. Ytterligare...

Tidigare benämning: Tomt 119-126, 128a, ing. 199, 203, stg.8