• Bamsejakt er blitt en ny aktivitet i Tinn som følge av den nye tilværelsen. Dette for å skape aktivitet blandt barn i en annerledes hverdag. Barna kan gå rundt å telle bamser som mennesker har satt ut i vinduer eller andre steder synlig for barna.  Vi i Øverland barnehage er ofte ute på bamsejakt. Vi er delt inn i to grupper å bytter på å være inne og ute. Det blir mye utetid å da er dette en morsom aktivitet.  Mange har satt kosebamser i vinduene sine. Barna har med seg et skjema på turen sin, her setter de en strek for hver bamse de ser. Barna sjekker vinduene å teller hver bamse de ser. Her får de god trening i telling og  gå i trafikken¿¿Når turen er over telles alle strekene for hver bamse de har sett.
    Photo: Norsk Industriarbeidermuseum

Bamsejakt er blitt en ny aktivitet i Tinn som følge av den nye tilværelsen. Dette for å skape aktivitet blandt barn i en annerledes hverdag. Barna kan gå rundt å telle bamser som m...