Håndskrevet billedtekst på originalfotografiet: "Et brudepar fra Rafsbund i Alten taget på trappen udenfor hotellet i Skaialuft af S. Sommier". Bryllup i Alta utenfor hotellet i S...

3 comments

• Bildet er nok tatt i 1879 da den italienske fotografen Stephen Sommier var på reise i Alta. Aslak Pedersen og Guri Mella giftet seg det året.
  • Hei Eva! Takk for din kommentar! Du mener at brudgom er Aslak Aslaksen, ikke Pedersen? Det var nyttig informasjon for oss ang. Stephen Sommier. Ser nå at han har vært botaniker og fotograf, noen kilder skriver hans fornavn Stefano. Jeg har endret navnet i vår register og den skal også være oppdatert i Digitalt Museum i morgen.
  • Ja, beklager min feilskriving. Aslak Aslaksen het brudgommen. Gift med Guri Mella.