• Musikhuset Alphyddan Studiefrämjandet, startade i huset med parkeringsdäcket i Alphyddan år 1984. Där har band som Entombed, The Hellacopters, First Aid Kit, Thundermother, Serpent Omega, 30-åriga kriget, KSMB, DLK,  med flera, spelat musik och format sina karriärer. På bilden syns två medlemmar i hardcore punk-bandet Haveri repa i Musikhuset Alphyddan år 2006 eller 2007. Robin Zander med basgitarren till höger på bilden är från Nacka. Haveri var ett band som i övrigt bestod av medlemmar från andra delar av Stockholm och i senare upplagor Borlänge/Södertälje och Uppsala. Bandet repade i Alphyddan 2006 och 2007. Foto 2006 eller 2007.
    Photo: Nacka lokalhistoriska arkiv

Musikhuset Alphyddan Studiefrämjandet, startade i huset med parkeringsdäcket i Alphyddan år 1984. Där har band som Entombed, The Hellacopters, First Aid Kit, Thundermother, Serpent...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits