• Oslo Sporveiers sporvogn nr. 127, en såkalt "kommunal HaWa" med tilhenger nr. 601, kort tid før den ble tatt ut av trafikk, her i den gamle sløyfen på Sinsen
    Photo: Berntsen, Ulf Arne / Norsk Jernbanemuseum

1 comment

• 127 var en såkalt "kommunal HaWa". En av vognene for ble til ved at en tok vognkassen fra en av den kommunale sporveiens vogner og nybygget endeplattformer, understell og motorer. Denne vognserien kjennes lett igjen på vindusinndelingen lang-kort-kort-lang. Tilhenger 601 er en "ekte" HaWa.