• Haugesjøen under sildefisket. Det er tett med båter og skip i sundet. Lengst mot Hasseløy ligger de største skipene mens mindre seilførende skip og robåter traffikerer kanalen. Det er fult i seil på sletta, og sildetønner på land. Tonjer fyr ses i horisonten midt i bildet.
    Photo: Monclair, Fredrik Thomas Krogh / Haugalandmuseet
    Photo: Monclair, Fredrik Thomas Krogh / Haugalandmuseet

Haugesjøen under sildefisket. Det er tett med båter og skip i sundet. Lengst mot Hasseløy ligger de største skipene mens mindre seilførende skip og robåter traffikerer kanalen. Det...