• Byggearbeid. Må være fra byggingen av Sørsundbroen som går mellom Kirklandet og Innlandet i Kristiansund. Fotograf er Nils Williams.

Broen blir ca 408 meter lang og 9,3 meter bred, med en fri høyde over vannet på omkring 39,6 meter. Broen vil veie bort i mot 10.000 tonn ferdigbygd. Det er circa 50 meter mellom pilarene med 100 meter på det meste midt på, samt beregnet til et akseltrykk på 10 tonn. Broen stod ferdig omkring sommeren 1963. Entreprenør var Vestlandsbygg A/S, og arbeidet ble ledet av firmaets sjef (per 17.02.62), sivilingeniør H. Nafstad.
    Photo: Nordmørsmusea

Byggearbeid. Må være fra byggingen av Sørsundbroen som går mellom Kirklandet og Innlandet i Kristiansund. Fotograf er Nils Williams. Broen blir ca 408 meter lang og 9,3 meter bre...