• Ringholmen sjøhus, Tustna/Aure. Øya Ringholmen ligger vakkert til på Tustna utenfor Kristiansund. Restauranten var en gang et fiskemottak og har selvsagt klippfisk på menyen. Ringholmen har også overnatting og aktiviteter på sjøen.
Beliggenhet

Ringholmen ligger rett utenfor Kristiansund. Du tar ferge fra Seivika i Kristiansund til Tømmervåg som ligger på Tustna i Aure. Dette er en 25 min fergetur med stillegående el-ferge og deretter er det ca. 5 minutter med bil til marinaen før du tar skyssbåt noen få minutt til øya Ringholmen. Her er det åpent vår, sommer og litt utover høsten.
Restaurant

Restauranten er et tidligere fiskemottak med produksjon av klippfisk og tørrfisk. Koselig atmosfære og klilppfisk er selvsagt på menyen i tillegg til viltburger med lokal hjort.

Ringholmen har arrengement og kurs-konferanse rom til små og større grupper fra 1. apriltil 30. september og 19 rom med dobbelt/tresengsrom.

Av aktiviteter kan du på Ringholmen leie fiskebåt, paddleboard eller bli med på en RIB tur rundt skjærgården ytterst i havgapet. Flere majestetiske fjell i nærheten for toppturer for alle.

I nærheten finnes også Sjøbruksmuseum, kunstgalleri og gårdsutsalg åpent om sommeren. Fantastisk flott sted og område. Svært god mat i restauranten. Selve sjøhuset er fint bevart og innbyr til avslapning og hygge. Rommene er store, men mørke, og kunne treng litt finpuss.

Øya er en perle, men skjemmes litt av mye skrot, som vinduer, metallskrap og plankerot. Med en skikkelig dugnad ville det vært enda hyggeligere å rusle rundt.

Gjestfrie verter, med fokus på trivsel!Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994.
    Photo: Nordmørsmusea

Ringholmen sjøhus, Tustna/Aure. Øya Ringholmen ligger vakkert til på Tustna utenfor Kristiansund. Restauranten var en gang et fiskemottak og har selvsagt klippfisk på menyen. Ringh...