• Leirfjord, Leland. Postkort med flyfoto over havna på Nedre-Leland og Leland. Nederst i høyre hvørnet ligger Bergh-brygga (nå museum), landhandel/butikken til Johan og Aslaug Bergh. Til venstre i bildet, hvit hus, er huset hvor Marie Leland (jordmor) bodde. Her bodde også Ragna og Julius Leland. Tekst på kortet: Fam. Agnes Pettersen, Mo i Rana. God Jul, godt nytt år. Hilsen Ragna og Julius.

Mormor til Kirsti, Marie Leland (jordmor i Leirfjord) var fra Træna.
    Photo: Norrøna Fly / Helgeland Museum

Leirfjord, Leland. Postkort med flyfoto over havna på Nedre-Leland og Leland. Nederst i høyre hvørnet ligger Bergh-brygga (nå museum), landhandel/butikken til Johan og Aslaug Bergh...