• 17. mai i skolegården ved middelskolegården ved Havnaberg skole. Barn står i en rekke og gjør seg klar for å gå i tog.  jentene kledd i bunad står bakerst.  Guttene, som ikke er så mange, har hvite luer., og står fremst i toget.  Alle barna holder det norske flagget.  Noen voksne lengst fremme.  Hus i bakgrunnen. Tårn fra Vår Frelsers kirke midt på bilde i bakgrunnen. Andre hus og hustak midt i bakgrunnen. Skolen til venstre?
    Photo: Ukjent / Haugalandmuseet

17. mai i skolegården ved middelskolegården ved Havnaberg skole. Barn står i en rekke og gjør seg klar for å gå i tog. jentene kledd i bunad står bakerst. Guttene, som ikke er så...