• 18 förmansaspiranter vid Trelleborgs Gummifabriks AB som tagits ut i maj 1957, fick den 27 februari 1959 sina betyg efter att ha klarat grundutbildningen, som bestod av realskolekurser i svenska, matematik, fysik och kemi plus cirka 100 NKI-studiebrev. Utbildningen bedrevs under 8 timmar i veckan varav hälften på arbetstid och hälften på fritid.
Gummifabrikens förmän. Övre raden: Nummer 2 från vänster Allan Andersson Nummer 3 från vänster Allan Jönsson Nummer 4 från vänster Sten Pettersson Mellersta raden : Nummer 1 från vänster ...... Hansson Nummer 2 från vänster ...... Hansson Nummer 3 från vänster Helge Pedersen Nummer 4 från vänster Per Gunnar Dahl Nummer 7 från vänster Torsten Nilsson Nedersta raden: Nummer 1 från vänster Börje Nilsson Nummer 3 från vänster Gustav Olofsson Nummer 6 från vänster ........ Andersson.
    Photo: Trelleborgs museum

18 förmansaspiranter vid Trelleborgs Gummifabriks AB som tagits ut i maj 1957, fick den 27 februari 1959 sina betyg efter att ha klarat grundutbildningen, som bestod av realskoleku...

1 comment

• 18 förmansaspiranter vid Trelleborgs Gummifabriks AB som tagits ut i maj 1957 fick den 27 februari 1959 sina betyg efter att ha klarat grundutbildningen, som bestod av realskolekurser i svenska, matematik, fysik och kemi plus cirka 100 NKI-studiebrev. Utbildningen bedrevs under 8 timmar i veckan varav hälften på arbetstid och hälften på fritid.