• Sildpollen handelssted ca 1890. Butikken til Christian Hals med leilighet i etasjen over og lagerbygg i forlengelsen utover. Det lave bygget er manufakturbutikk, populært kant "Lundebutikken". Bygget til venstre med ark var opprinnelig bakeriet i Kjøldraget før det blei flytta til Sildpollen og brukt som kafé og losji for tilreisende. Det neste store huset blei bygd i 1881 som telegrafstasjon med leiligheter for telegrafistene i andre etasje. Ellers ser vi fjøset til Hals og noen lagerbuer.
    Photo: Museum Nord

Sildpollen handelssted ca 1890. Butikken til Christian Hals med leilighet i etasjen over og lagerbygg i forlengelsen utover. Det lave bygget er manufakturbutikk, populært kant "Lun...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits