• Et sementbrystvern, bygget av tyskerne under krigen, tvers over John Allansgate ved en hjørnegård, i Langveien. Brystvernet består av 2 overlappende murer: den ene går fra veiens ytre venstre kant til litt over midten av veien, mens den andre muren går fra veiens yttre høyrekant og inn til midten av veien. Sammen dannet disse to murene en pasasje/sluse for de gående, men blokkerte for kjøretøy. Bildet er datert 20. mai 1945. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

Et sementbrystvern, bygget av tyskerne under krigen, tvers over John Allansgate ved en hjørnegård, i Langveien. Brystvernet består av 2 overlappende murer: den ene går fra veiens y...