• Klippfiskproduksjon: Saltfisk-vasking i bakgrunnen. Mannen i forgrunnen frakter vasket fisk til tørking. Mannen i midten er Knut Kystvåg.
 fisk, fiskvasking, vaskekar, fiskbåre, arbeidstøy, oljehyre, votter, kai, brygge, arbeidsfolk, menn,
 Informasjon ALTØ: Tidligere var det kvinnene som sto i sjøen nede i fjæra og vasket fisken. Da vaskingen etter hvert ble plassert på kaia eller inne i bryggene overtok mennene vaskingen av fisken. Bilde fra fotoinnsamlinga i Frei kommune 1978-79. Innsamla av Freielever på Nordlandet ungdomsskole og registrert av Margot Fiske. Fra Nordmøre Museum sin fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Klippfiskproduksjon: Saltfisk-vasking i bakgrunnen. Mannen i forgrunnen frakter vasket fisk til tørking. Mannen i midten er Knut Kystvåg. fisk, fiskvasking, vaskekar, fiskbåre, ar...