• Rutebilstasjonen 1962 - 2022; sto i 60 år.
Flyfoto fra
fra Nordmørskaia og bussterminalen, samt Devoldholmen
med godsterminal og fergekai, hvor vi ser MRF ferga som går mellom Kristiansund og Bremsnes
i Averøy kommune. Fergeforbindelsen opphørte i desember 2009, da den ble erstattet av Atlanterhavstunellen.
Flyfotoet er utført av Widerøes flyveselskap den 04.
august(sic) 1969.   -Sentralt i bildet er Rutebilstasjonen i Vågen i Kristiansund. Rutebilstasjonen omfattet den gang både buss- og godsterminal. Dette nye anlegget stod ferdig i 1962. Utenfor ser vi busser stå parkert. Alle synes å være i fargene til Kristiansund-Frei Billag, rødt tak, gråblå sider og lysgult vindusfelt. (Info: Sveinung Berild 2017).    Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Rutebilstasjonen 1962 - 2022; sto i 60 år. Flyfoto fra fra Nordmørskaia og bussterminalen, samt Devoldholmen med godsterminal og fergekai, hvor vi ser MRF ferga som går mellom Kri...

1 comment

• Sentralt i bildet er Rutebilstasjonen i Vågen i Kristiansund. Rutebilstasjonen omfattet den gang både buss- og godsterminal. Dette nye anlegget stod ferdig i 1962. Utenfor ser vi busser stå parkert. Alle synes å være i fargene til Kristiansund-Frei Billag, rødt tak, gråblå sider og lysgult vindusfelt.