• Bildet viser dreier Egil Olsen i maskinverkstedet ved Storviks Mekaniske Verksted på Dahle ved Kristiansund, her fotografert ved siden av den store dreibenken og en aksel som er inne til overpussing. Han begynte på verkstedet i 1925.
Maskinverkstedet ble bygget etter brannen i februar/mars 1911 og revet etter 1980.
Man ser også kjettingen til traverskrana under taket. Bildet er tatt mot veggen som vender mot kjelverkstedet og innkjørselen til verkstedet.
Bildet er tatt tidlig på 1950-tallet. Info: Peter Storvik. --
 Egil Olsen: se også bilde KMb-1983-031.0089 holder her på med en 6 tonns aksel som er inne till overpussing. Akselen tilhører muligens A/S Aura? -  båtbyggeri, verkstedhall, maskiner, dreiebenk, aksel, person, menneske, mann.  Fotoet er trolig fra tiden rundt 1950. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser dreier Egil Olsen i maskinverkstedet ved Storviks Mekaniske Verksted på Dahle ved Kristiansund, her fotografert ved siden av den store dreibenken og en aksel som er in...