• Ölmstads byalag, mars 1964. Ett dukat kaffebord med (fr vänster) Arvid Jansson och Gunnar Gustafsson sittande samt David Larsson och Carl Svanström stående.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

1 comment

• I Ölmstad by har man en månghundraårig tradition att kalla till byastämma. Numera är den en gång om året och hålls runt den 1 april. Den leds av en byfogde och 1961 valdes Carl Svanström till detta uppdrag. Han står upp till höger på bilden. Till vänster står David Larsson, Ölmstad Södergård.

Sitter till höger gör Gunnar Gustafsson, Ölmstad Södergård och till vänster Arvid Jansson, Ölmstad Storegård. Arvid är Carl Svanströms svärfar.