• Avfotografert illustrasjon fra amtmann Chr. Sommerfelts "Afhandling om kornets tørring i straae" fra 1790.
Illustrasjonen viser i hovedsak forskjellige måter å sette opp nekene på for tørking. Figurene øverst fra venstre Krake, Hatt, og Råe. Nederst til venstre Snes, mens de to andre figurene nederst viser en stake beregnet for tørking av erter, og lengst til høyre en Erte-Kuv.
    Photo: Røisli, Sigurd Bernhard / Mjøsmuseet

Avfotografert illustrasjon fra amtmann Chr. Sommerfelts "Afhandling om kornets tørring i straae" fra 1790. Illustrasjonen viser i hovedsak forskjellige måter å sette opp nekene på ...