• Sandnessjøen, Havna. Marinefartøyet på bildet er jageren KNM Stord G26. Skipet førte Kong Haakon på rundreise i Nord-Norge, og fører kongeflagget i formasten. Underveis til Mo i Rana, passerte skipet Sandnessjøen i sakte fart og hilste de frammøtte på kaien.
    Photo: Lillegaard, Per / Helgeland Museum

Sandnessjøen, Havna. Marinefartøyet på bildet er jageren KNM Stord G26. Skipet førte Kong Haakon på rundreise i Nord-Norge, og fører kongeflagget i formasten. Underveis til Mo i Ra...

1 comment

• Marinefartøyet på bildet er jageren KNM Stord G26. Bildet er høyst sannsynlig tatt 16. juli 1946. Skipet førte Kong Haakon på rundreise i Nord-Norge, og fører kongeflagget i formasten. Underveis til Mo i Rana, passerte skipet Sandnessjøen i sakte fart og hilste de frammøtte på kaien. Ref. Aftenposten 17. juli 1946.