• Fotballtrenerkurs 19. - 21. juni, 1946 på Mo Idrettsplass i Mo i Rana. Kursleder var Forbundstrener Ragnar Pedersen i NFF. Han var medlem av Odd Ballklubb. Han står i treningsdrakt i bakre rekke fra  venstre. Den idrettsinteresserte 36 år gamle Karl Johan Westermark, kjent som Svartiskongen ser du som tilskuer.  Det var bl. a. deltakere fra Grane, Mosjøen, Hemnes, Mo, Stålkam, Bossmo & Ytteren, Skonseng og  Storforshei. Ragnar Pedersen deltok som keeper for Lyn, Oslo på nordlandsturneèn i 1928 der de også møtte Mosjøen og Sandnessjøen.
    Photo: Helgeland Museum (Opphavsrett)

Fotballtrenerkurs 19. - 21. juni, 1946 på Mo Idrettsplass i Mo i Rana. Kursleder var Forbundstrener Ragnar Pedersen i NFF. Han var medlem av Odd Ballklubb. Han står i treningsdrakt...

1 comment

• Dette er fra et fotballtrenerkurs 19. - 21. juni, 1946 på Mo Idrettsplass i Mo i Rana. Kursleder var Forbundstrener Ragnar Pedersen i NFF. Han var medlem av Odd Ballklubb. Han står i treningsdrakt i bakre rekke fra venstre. Den idrettsinteresserte 36 år gamle Karl Johan Westermark, kjent som Svartiskongen ser du som tilskuer. Det var bl. a. deltakere fra Grane, Mosjøen, Hemnes, Mo, Stålkam, Bossmo & Ytteren, Skonseng og Storforshei. Ragnar Pedersen deltok som keeper for Lyn, Oslo på nordlandsturneèn i 1928 der de også møtte Mosjøen og Sandnessjøen.