• Fredrikstad (trolig). Automobil. Første bil til Thorsøkilens bad.
    Photo: Fredrikstad Museum

Fredrikstad (trolig). Automobil. Første bil til Thorsøkilens bad.

3 comments

• Motorhistoriker Asbjørn Rolseth opplyser: Bildet er fra 1910 og viser en Argyll med sjåfør Andersen bak rattet. Bilen var registrert som Kristiania 316.
  • Det er riktig dom Rolseth sier st denne ble registrert i 1910, nærmere bestemt 13.7.1910. Kjøper var Fredrikstad Automobilcompagni. Jeg finner ikke bilen etter dette. Men det er en mulighet at dette er samme bil som Godseier Forsberg kjøper i 1912. For han kjøper en bil 21.8.1912 og den har også reg. nr. Kristiania 326. Denne bilen får senere B-8.
    Opplysninger i følge Reg. Protokoll i Riksarkivet.

• Det ble noen feil: reg. nr. 316 er riktig på Forsbergs bil. Han bor/adresse Moss.