• 1906 lät sadelmakare E Malmgren uppföra huset. I vindsvåningen hade Sia Dahlbergs sin fotoateljé med fönster åt gatan. (Häftet kv. Kyrkan. Prästgården med flera).  På affärsskylten kan man läsa A/B Malmgrensmöbler, Foto Ateljér.
    Photo: ALMQVIST Linus / Rian museum (Upphovsrätt)

1906 lät sadelmakare E Malmgren uppföra huset. I vindsvåningen hade Sia Dahlbergs sin fotoateljé med fönster åt gatan. (Häftet kv. Kyrkan. Prästgården med flera). På affärsskylten...

Tidigare benämning: f.d. inäga 208 litt a/stg 397
Lokal benämning: Malmgrenska