• Ola Plassen med postbussen ved Fossheim i Lom

Ola Plassen med postbussen ved Fossheim i Lom

3 comments

• Studebaker 1929.
  • Karosseritype: Sedanbuss, dvs. egen dør for (nesten) hver seterad på høyre side. ((Kfr. dørhåndtkene i det mørke midtfeltet.) Kunne derved bygges lavere enn buss med midtgang.
  • Dette er nok Studebaker, 15-seter buss, som ble levert ny til Otta-Geiranger-Stryn Interkommunale Bilselskap (OGS). Bussen ble opprinnelig registrert på nummer E-1563. Det er ellers antatt at dette var en 1927 modell i vognlistene fra dette busselskapet. Den ble tatt ut av trafikk ca. 1940-1942. Den ble ikke med i Ottadalen Kommunale Billag (OKB) fra 1. januar 1943, en fusjon av rutebilselskapene i Ottadalen.