• Gruppebilde av deltakerne ved Landbruks- og skolehavekurset ved Nordlands landbruksskole 1918. Elevenes etternavn står trykt på en pappplate som bildet er limt på: Nesheim, Innset, Hæskja, Vatne, Forseth, Fjelstad, Ramstad. Alsos, Torset, Naurstad, Foldereid, Holder, Alexandersen, Heide, Reiersen, Olsen, Berge, Eriksen, Heen, Myklevold, Soløy, Haug, Hareide, Nicolaisen, Mathisen, Fredheim, Kvitblik, Misvær, Myklebost, Devik, Mosling, Moe, Hals, Rogne, Nordmo. Baardsen, frk. Pedersen, frk. Braathen, frk. Kristoffersen, fru Førde, frk. Relling, Aksnes. Navnene er trykt på pappplata under bildet. Over bildet er navnet på kurset og årstallet trykt. Fotograf og sted er trykt rett under bildet.
    Photo: Louise Engen, Bodø / Helgeland Museum

Landbruks- og skolehavekurset ved Nordlands landbruksskole, 1918