• BP-bensinstasjon i Brandbu sentrum
    Photo: Færder, Torbjørn / Hadeland Folkemuseum (Opphavsrett)

BP-bensinstasjon i Brandbu sentrum

3 comments

• Bilene fra venstre Opel Olympia 1950-52, Volkswagen type 1 (trolig med stor bakrute, dvs. 1957 el. nyere), Opel Rekord stajonsvogn (trolig 1955-57). Neppe så sent som på 70-tallet?
  • Et veldig trivelig bilde. Bobla har blinklys oppå forskjermene. Dette kom først på 1960 modellen. Den har også Wolfsburg emblem på bagasjeluka. Siste år med dette var 1962. 1960-1962 modellene kan lett identifiseres ved hjelp av mindre detaljer som ikke er synlige på dette bildet. Som baklykter og diverse detaljer i interiøret. Den store bakruta kom med 1958 modellen. Produksjonen av disse startet i August 1957.